Równoważny czas pracy to jeden z systemów czasu pracy, określonych w przepisach Kodeksu pracy. Jest on popularny wśród pracodawców, których biznes cechuje się zmiennością zapotrzebowania na pracę. Jego szczególną zaletą jest to, że pozwala na wydłużenie dobowego wymiaru czasu pracy w niektórych dniach, przy jednoczesnym skróceniu dobowego wymiaru czasu pracy w innych dniach. Warunkiem stosowania tego systemu jest potrzeba pracodawcy wynikająca z rodzaju lub organizacji pracy.
Możesz zaprenumerować ten blog. Wpisz adres e-mail, a powiadomienie o nowym wpisie dostaniesz na swoją skrzynkę.
Blog zespołu prawa pracy polskiego biura Eversheds Sutherland. Piszemy o prawnych aspektach związanych z zatrudnieniem, istotnych z punktu widzenia przedsiębiorców. Omawiamy obowiązujące przepisy prawa pracy, orzecznictwo oraz interpretacje wydane przez Państwową Inspekcję Pracy i Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.
Śledzimy planowane zmiany przepisów
i odnosimy się do aktualnych problemów
na gruncie prawa pracy.